Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

Provocarea anului 2013

Probabil cea mai importanta provocare pentru 2013, este un proiect personal extrem de important si anume pierderea in greutate, mai precis -15kg si marirea masei active (musculare) cu cca 5kg. Target-ul fiind 100kg cu 20% tesut adipos.

Oau, cum naiba s-a ajuns aici la 115kg ? Si nu in ultimul rand cum s-a fac?
Concluziile si raspunsurile acestor doua intrebari  vor fi extrem utile atat pentru mine cat si pentru cei care vor intra pe acest blog si se confrunta cu o asemenea problema.

Cum am ajuns aici?

Am analizat foarte bine aceasta perioada in care am pus 20kg si am tras 2  concluzi:

1. Aparitia si intensificarea stressului. Practic un eveniment din viata personala m-a izbit si mi-a coborat „garda antistress ” care pana atunci functiona foarte bine. Mai precis sistemul antistress despre care vorbesc era adaptat la conditiile de pana atunci, odata cu schimbarea lor pur si simplu nu a mai functionat . Toti ar trebui sa avem o „garda sau un sistem antistress”, ce am invatat eu din aceasta experienta este ca acest sistem trebuie adaptat si upgradat in permanenta.

2. A doua concluzie este strans legata de prima. Odata cu picajul sistemului am inceput sa mananc din ce in ce mai prost in cele mai nefaste combinatii, desi nu mananc mult cantitativ de fel. A  fost fatal 🙂

Acum ce fac?

Pai.. am luat decizia sa imi schimb complet stilul de viata. De unde si categoria din blogul meu ” stil de viata” 😛
Mai intai, in prima perioada de 4 saptamani m-am pus pe studiat si l-am luat consilier pe Cristi Margarit. Ca principala sursa de inspiratie am avut doua site-uri, unul american www.livestrong.com si un site romanesc  www.getfit.ro . Din punctul meu de vedere sunt site-urile cu cele mai precise si bine documentate articole daca vrei sa treci la un stil de viata sanatos.

In aceasta perioada de studiu mi-am ales  cateva instrumente, tipurile de antrenament si suplimentele care urmeaza sa le folosesc in acest proces de transformare. Nu in ultimul rand, cu sprijinul lui Cristi Margarit, am descoperit si lista cu alimentele cheie pentru slabire sanatoasa.

Instrumentele:

1. Polar Beat. Aplicatie instalata pe smartphone-ul meu Samsung Galaxy Note 2, care impreuna cu centura de puls Polar bluetooth 4.0 imi ofera absolut toate informatiile necesare precum: zone de intensitate, calorii arse, distanta parcursa, viteza, etc. Aceeasi aplicatie o foloseste si campionul national de raliu Alex Filip, de la care marturisesc ca m-am inspirat in alegerea mea deorece a reusit sa slabeasca peste 25kg intr-un singur an.

2. Power Breathe. Recomandat de Andrei Irode, patronul firmei BlackHawk Security, un impatimit al acestui device. Initial am vazut 99% marketing in declaratiile producatorilor, dar observand rezultatele lui Andrei in cresterea capacitatii pulmonare si ulterior ale altor pasionati de sporturi de anduranta pe diverse bloguri am zis ca merita sa incerc. Am sa va tin la curent cu rezultatele.

3. Insoles ironman.  Sunt acele branturi care se baga in interiorul pantofului de alergare ca sa reduca din impactul negativ  al piciorului cu solul , absorband socurile si returnand energia, fapt care duce la un confort al picioarelor si prevenirea anumitor afectiuni. La 115kg imaginati-va ce mai impact negativ as indura :-). Recomand celor de peste 90kg sa le foloseasca obligatoriu. Am ales marca ironman, se zice ca ar fi cele mai bune. Vom vedea..

4. Soseste de compresie. Le voi folosi pentru antranementele foarte intense si pentru recuperare rapida. Avand in vedere greutatea mea si faptul ca inafara de antrenamente stau foarte mult in picioare la evenimente voi avea nevoie de recuperare din plin

Tipuri de antrenament:

1. Functional. Acest tip de antrenament da cele mai bune rezultate in imbunatatirea tonusului si cresterea capacitatii anaerobe coroborata cu accelerarea metabolismului lipidic.

2. Anduranta: Indoor cycling si Inot. Practic am nevoie de o baza aeroba pentru ca metabolismul meu sa functioneze optim.

3. Fartlek sau speed play: ca antrenament cu schimbare brusca de intensitate am ales sa ma reintorc la Polo. Practic este unul din tipurile de antrenament ce  iti poate oferi  schimabari de intensitate permanente. Acest lucru creste metabolismul lipidic pe parcursul a 24 ore precum si capacitatea aeroba. Se poate face antrenament in regim Fartlek si cu alergare sau ciclism, dar de obicei sporturile de echipa gen: polo, handbal sau fotbal sunt mai practice.

Suplimente:

1. Omega 3. Suport cardiovascular si antiinflamator

2. Lecitina. Suport pentru sistemul nervos.

3. Probiotice. Imunitate si digestie imbunatatita.

4. Electroendurance. Bautura pentru rezistenta si recuperare cu electroliti, carbohidrati complecsi si aminoacizi. Am sa o folosesc in timpul si dupa antrenament.

5. Vitamina C. Antioxidant si intarire imunitate.

Pentru multi poate parea o surpriza ca nu voi folosi celebrele pastile de slabit precum pilula chinezeasca, suplimente cu efedrina sau alte tampenii de gen. Toate sunt niste excrocherii care iti pun viata in pericol. Am ales sa-mi intaresc sistemul imunitar care este bombardat de poluare  si sa imi protejez sistemul cardio-vascular. Nu in ultimul rand sa am parte de o recuperare mai rapida. In rest am sa las organismul sa-si faca treaba lui, ca stie mai bine ce are de facut..

Alimentele:

1.Carne si organe

2. Peste

3. Oua

4. Nuci si seminte oleaginoase

5. Legume

6. Fructe

Lista completa a alimentelor  si descrierea lor o gasiti aici.

Dupa cum se observa nu am ales dieta x sau y ci mai degraba un stil de viata alimentar echilibrat.

Atentie!

Inainte de a ma apuca de treaba, mai precis de sport mi-am facut si un set complet de analize cele mai importante fiind: ecografia la inima, ekg de repaus si ekg de efort. Din fericire au iesit bine, asadar pe cai si daca nu avem cai pe biciclete :-). Recomand tuturor inainte sa se apuce serios de sport sa-si faca astfel de analize si teste. Se intampla prea multe tragedii din ingnoranta care pot fi prevenite cu o vizita anuala la medic.

La treaba!

Comments

Andrei Irode
Reply

Felicitari Vlad pentru ceea ce faci. 2013 sa iti aduca multe realizari pe plan sportiv, profesional si personal 😉 Suntem langa tine!

Robert Dorobantu
Reply

Seara buna. Cam acelasi lucru am de gand sa-l fac si eu. Pentru inceput am nevoie de niste teste medicale, si anume acel test de efort. Imi poti spune te rog frumos cat te-a costat si daca a fost nevoie de o programare cu mult timp inainte. Merci frumos. PS: Nu am gasit pe nicaieri bratara cu bluetooth care sa mearga pe Android de exemplu. Ma poti ajuta in acest sens? Merci frumos. Sper sa-ti iasa.

Vlad
Reply

Salut, am facut testul de efort la clinica Anima unde am abonament si m-a costat 166lei. Dar am abonament corporate la ei, asa ca nu stiu cat este pretul real. Foarte important sa faci acest protocol ” Bruce” . Este cel mai reelevant.
Centura de puls cu blue tooth pentru android am gasit-o la reprezentanta Polar din Ro. Cum nu au site functional iti recomand sa-i suni. Iti trimit pe e mail nr Brand manager-ului.
Spor

friend
Reply

Dacă tu crezi că este nevoie de atâta studiu și analiza pentru a te apuca sa traiesti normal (pentru ca asta inseamna initial normal, sa faci miscare si sa ai grija ce si cum mananci) sau de atatea cheltuieli si planuri – eu unul nu-ti acord sanse. Am trecut prin asta. Prin diete, prin medici. Totul a fost mai rau. Totul s-a schimbat in decurs de 2 ani de la momentul in care bunul meu simt mi-a spus ca pur si simplu nu trebuie sa mai mananc toate porcariile. Si am inceput sa merg pe jos. Si de 10 ani arat ca un ”foto model”, pentru ca am stilul acesta de viata in sange. Fara ajutorul nimanui, fara planuri, fara toata publicitatea asta amagitoare. Succes, oricum, dar planul are niste hibe. Prespun ca asa abordeaza problema oamenii care dispun de bani si timp, mie personal mi se pare o aiureala. Sper sa te simti bine daca vei primi acum felicitari, dar nu stiu cat de ajuta pe termen lung, pentru ca e vorba de program strict pe termen lung. Mai vorbim peste un an. Textul in sine arata o mare slabiciune, faptul ca ai simtit nevoia sa anunti ce vei face mai ales. Psihologic vorbind, este explicabil. Cum ziceam, mult succes!!

Vlad
Reply

Salut friend,
Multumesc frumos pentru evaluare psihologica gratuita:-). Am sa te corectez cu doua aspecte si anume „timp si bani”. Timp nu am, mai precis pe langa cei doi copii si al trei-lea care urmeaza sa vina prin martie mai am si doua job-uri. Iar legat de „bani” depinde ce intelegi tu prin multi bani, eu atata stiu ca muncesc al naibii de mult pentru ei si ca nu sunt prea „multi”.
M-as bucura sa vad o poza cu tine ” foto model” sunt sigur ca o sa ma inspire. Daca poti trimite-mi una pe mail.
Chestia cu mersul pe jos mi se pare foarte tare si utila, am testat-o si functioneaza. Mai greu acum la 115kg dar cum mai dau jos am sa incep din nou. Multumesc pentru pont
Intotdeauna pentru mine a functionat abordarea empirica asa ca nu prea pot sa ma pliez pe strategia ta, una peste alta „time will tell” asa ca ne mai citim spre sfarsitul anului viitor sa vedem cum a functionat toata povestea si care abordare este mai buna..

Spor

alex filip
Reply

felicitari pentru start si sper sa-ti iasa proiectul. don’t give up!

spor!

Catalina, Antim, Ioan si Agata
Reply

Noi te sustinem! 🙂

Diana
Reply

Wow, daca nu ma insel, aceasta este prima semnatura in care va vad aparand mama + trio-ul ei 🙂 Sa fie intr-un ceas bun pentru toata lumea apropiata venire pe lume a Agatei.
Cat despre sustinere, da, stie toata lumea ca tu, Cata, il sustii pe Vlad (se vede in multe feluri, nu in ultimul rand la ultimele achizitii din casa ce sustin stilul de viata natural si sanatos).
Va pup pe toti 4-5 😉

D.

Andrei Irode
Reply

Salut,

In momentul in care enunti un obiectiv atat de clar si enumeri si mijloacele de obtinere a lor arata un singur lucru. Cunoastere. Ar fi minunat ca exemplul tau sa fie urmat iar antrenamentele si dieta sa fie facute stiintific nu dupa parerea unuia sau altuia (de cele mai multe ori parere neavizata).

Bafta la pregatire!

Diana
Reply

Andrei, 100% de acord. Cred ca omenirea a adunat suficienta stiinta ca sa nu fim orgoliosi sa le descoperim pe toate pe cont propriu. Sa ne inventam propriile diate, sa pretindem ca stiim din nascare ce e aia viata sanatoasa si echilibrata, sa zicem ca nu amvem nevoie de dieteticieni si nutritionisti, de profesori, experti sau psihologi… pentru ca le stim noi pe toate!
Iar Vlad nu numai ca stie, a studiat, se pricepe, dar intotdeauna se intreaba de ce!

dragos
Reply

La multi ani!!!! si obiective implinite! mai repede de un an, in iunie avem treaba 🙂 vorba ta „”prietenii stiu de ce”‘ 😉

Robert Dorobantu
Reply

Salut din nou. Nu am primit pe mail nr celui de la Polar. Zi-mi te rog daca centura asta (http://www.decathlon.ro/RO/emitator-pentru-bluetooth-222285877/) este ok si merge cu aplicatiile de pe Android si daca pretul este comparabil cu cel de la Polar. Daca pretul este ok, il iau de la Decathlon, daca nu se merita si e mai ieftin la Polar, am rugamintea sa-mi dai un nr de telefon unde pot suna. Merci inca o data.

Diana
Reply

Vlad, cum merge cu dieta si regimul? Cat ai reusit sa dai jos?
D.

Vlad
Reply

Diana, am dat aproape 6kg and going down… Sunt la 111kg. Din pacate dupa ce am postat articolul „Provocarea anului 2013” in cca 3 saptamani am mai pus 1,5kg deoarece am tinut de capul meu dieta si am ajuns la 116.5kg, dupa am tinut o dieta stricta facuta de un profesionist, Cristi Margarit si am dat cele 6kg.

alx
Reply

acu ca 2013 s-a terminat, care e balanta?

Vlad
Reply

Salut,
Pregatesc un articol in detaliu cu aceasta provocare, dar abia in luna iunie am sa-l public.
Pana atunci pot sa spun ca desi nu mi-am atins targe-ul de kg, mai precis 100, aproape am reusit sa-mi ating target-ul de tesut adipos, mai precis am ajuns la 22% de la 33% !!!
In acest moment cantaresc 106 kg si mi-am marit masa activa cu cca 6-7kg.
Mi-am propus sa ating target-ul de 100kg pana la sfarsitul lui Iunie, dar sa pastrez toata masa activa acumulata (imi place tare mult cum arata:-)
Mai multe detalii, inclusiv poze am sa pun in luna iunie. Am nadejdea ca o sa-mi iasa. O sa fie foarte multa informatie utila, deorece am incercat multe metode, diete si device-uri si pot sa vorbesc in detaliu ce functioneaza sau nu. Mai ales ca am gasit in sfarsit formula..

Leave a Reply to Andrei IrodeAnulează răspunsul

name

email (not published)

website