Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

Provocarea anului 2013

Probabil cea mai importanta provocare pentru 2013, este un proiect personal extrem de important si anume pierderea in greutate, mai precis -15kg si marirea masei active (musculare) cu cca 5kg. Target-ul fiind 100kg cu 20% tesut adipos.

Oau, cum naiba s-a ajuns aici la 115kg ? Si nu in ultimul rand cum s-a fac?
Concluziile si raspunsurile acestor doua intrebari  vor fi extrem utile atat pentru mine cat si pentru cei care vor intra pe acest blog si se confrunta cu o asemenea problema.

Cum am ajuns aici?

Am analizat foarte bine aceasta perioada in care am pus 20kg si am tras 2  concluzi:

1. Aparitia si intensificarea stressului. Practic un eveniment din viata personala m-a izbit si mi-a coborat “garda antistress ” care pana atunci functiona foarte bine. Mai precis sistemul antistress despre care vorbesc era adaptat la conditiile de pana atunci, odata cu schimbarea lor pur si simplu nu a mai functionat . Toti ar trebui sa avem o “garda sau un sistem antistress”, ce am invatat eu din aceasta experienta este ca acest sistem trebuie adaptat si upgradat in permanenta.

2. A doua concluzie este strans legata de prima. Odata cu picajul sistemului am inceput sa mananc din ce in ce mai prost in cele mai nefaste combinatii, desi nu mananc mult cantitativ de fel. A  fost fatal :-)

Acum ce fac?

Pai.. am luat decizia sa imi schimb complet stilul de viata. De unde si categoria din blogul meu ” stil de viata” :P
Mai intai, in prima perioada de 4 saptamani m-am pus pe studiat si l-am luat consilier pe Cristi Margarit. Ca principala sursa de inspiratie am avut doua site-uri, unul american www.livestrong.com si un site romanesc  www.getfit.ro . Din punctul meu de vedere sunt site-urile cu cele mai precise si bine documentate articole daca vrei sa treci la un stil de viata sanatos.

In aceasta perioada de studiu mi-am ales  cateva instrumente, tipurile de antrenament si suplimentele care urmeaza sa le folosesc in acest proces de transformare. Nu in ultimul rand, cu sprijinul lui Cristi Margarit, am descoperit si lista cu alimentele cheie pentru slabire sanatoasa.

Instrumentele:

1. Polar Beat. Aplicatie instalata pe smartphone-ul meu Samsung Galaxy Note 2, care impreuna cu centura de puls Polar bluetooth 4.0 imi ofera absolut toate informatiile necesare precum: zone de intensitate, calorii arse, distanta parcursa, viteza, etc. Aceeasi aplicatie o foloseste si campionul national de raliu Alex Filip, de la care marturisesc ca m-am inspirat in alegerea mea deorece a reusit sa slabeasca peste 25kg intr-un singur an.

2. Power Breathe. Recomandat de Andrei Irode, patronul firmei BlackHawk Security, un impatimit al acestui device. Initial am vazut 99% marketing in declaratiile producatorilor, dar observand rezultatele lui Andrei in cresterea capacitatii pulmonare si ulterior ale altor pasionati de sporturi de anduranta pe diverse bloguri am zis ca merita sa incerc. Am sa va tin la curent cu rezultatele.

3. Insoles ironman.  Sunt acele branturi care se baga in interiorul pantofului de alergare ca sa reduca din impactul negativ  al piciorului cu solul , absorband socurile si returnand energia, fapt care duce la un confort al picioarelor si prevenirea anumitor afectiuni. La 115kg imaginati-va ce mai impact negativ as indura :-) . Recomand celor de peste 90kg sa le foloseasca obligatoriu. Am ales marca ironman, se zice ca ar fi cele mai bune. Vom vedea..

4. Soseste de compresie. Le voi folosi pentru antranementele foarte intense si pentru recuperare rapida. Avand in vedere greutatea mea si faptul ca inafara de antrenamente stau foarte mult in picioare la evenimente voi avea nevoie de recuperare din plin

Tipuri de antrenament:

1. Functional. Acest tip de antrenament da cele mai bune rezultate in imbunatatirea tonusului si cresterea capacitatii anaerobe coroborata cu accelerarea metabolismului lipidic.

2. Anduranta: Indoor cycling si Inot. Practic am nevoie de o baza aeroba pentru ca metabolismul meu sa functioneze optim.

3. Fartlek sau speed play: ca antrenament cu schimbare brusca de intensitate am ales sa ma reintorc la Polo. Practic este unul din tipurile de antrenament ce  iti poate oferi  schimabari de intensitate permanente. Acest lucru creste metabolismul lipidic pe parcursul a 24 ore precum si capacitatea aeroba. Se poate face antrenament in regim Fartlek si cu alergare sau ciclism, dar de obicei sporturile de echipa gen: polo, handbal sau fotbal sunt mai practice.

Suplimente:

1. Omega 3. Suport cardiovascular si antiinflamator

2. Lecitina. Suport pentru sistemul nervos.

3. Probiotice. Imunitate si digestie imbunatatita.

4. Electroendurance. Bautura pentru rezistenta si recuperare cu electroliti, carbohidrati complecsi si aminoacizi. Am sa o folosesc in timpul si dupa antrenament.

5. Vitamina C. Antioxidant si intarire imunitate.

Pentru multi poate parea o surpriza ca nu voi folosi celebrele pastile de slabit precum pilula chinezeasca, suplimente cu efedrina sau alte tampenii de gen. Toate sunt niste excrocherii care iti pun viata in pericol. Am ales sa-mi intaresc sistemul imunitar care este bombardat de poluare  si sa imi protejez sistemul cardio-vascular. Nu in ultimul rand sa am parte de o recuperare mai rapida. In rest am sa las organismul sa-si faca treaba lui, ca stie mai bine ce are de facut..

Alimentele:

1.Carne si organe

2. Peste

3. Oua

4. Nuci si seminte oleaginoase

5. Legume

6. Fructe

Lista completa a alimentelor  si descrierea lor o gasiti aici.

Dupa cum se observa nu am ales dieta x sau y ci mai degraba un stil de viata alimentar echilibrat.

Atentie!

Inainte de a ma apuca de treaba, mai precis de sport mi-am facut si un set complet de analize cele mai importante fiind: ecografia la inima, ekg de repaus si ekg de efort. Din fericire au iesit bine, asadar pe cai si daca nu avem cai pe biciclete :-) . Recomand tuturor inainte sa se apuce serios de sport sa-si faca astfel de analize si teste. Se intampla prea multe tragedii din ingnoranta care pot fi prevenite cu o vizita anuala la medic.

La treaba!

Ultra Swim Challenge Snagov

Vine luna Februarie si incepem sa ne apucam de treaba in noul sezon. Prima provocare vine de la Andrei Rosu care mi-a ridicat la fileu un eveniment caritabil de inot. Practic o sa ne adunam un numar maxim de 60 persoane si o sa inotam cat ne tin curelele  in bazinul olimpic de la Izvorani. Data adjudecata va fi 2 februarie. Fiecare bazin inotat va insemna o donatie catre Hospice Casa Sperantei sau catre alta cauza caritabila sustinuta de participant. Eu mi-am propus sa inot 100 de bazine, mai precis 5km. Dupa atat inot o sa ne rasfatam cu supa de pui si ceai fiert. Va tin la curent.

Greece My Love

Trebuie sa-i iubesti pe Greci, sa nu accepti daruri de la ei dar sa-i ubesti. Tara arde si dragi de ei stau prin tavernele arhipline.
Sunt cu ceva treaba prin frumoasa ELLADA si nu pot sa observ ca, desi tara trece printr-o criza severa care aproape a ingenunchiat Europa , micutii de ei stau la taverna dimineata, pranz si seara unde probabil taie frunza la caini despre criza si despre cat au fost ei de neindreptatiti de Germania si de restul Europei de vest care le-au sters  datoria externa de 100miliarde de €. Saracii de ei..
Unde mai pui ca in Evia la o taverna m-a fript cu zambetul pe buze, o doamna cu doua portii de fasole si o  salata greceasca pe care mi -a luat 17 €… Bineinteles, fara bon dar cu asta m-am obisnuit deja.
Cu toatea acestea este o tara atat de frumoasa incat nu pot sa nu o recomand :-)